PORADNIK PRAKTYCZNY, SPÓŁKA Z O.O.

Jak oznaczać pisma w spółce z o.o.?

Większość spółek korzysta z papeterii, na których przygotowuje pisma. Przeważnie jest to logo wraz z nazwą firmy i dodatkowe informacje o spółce. Nie każdy wie, że wszystkie pisma wychodzące z firmy powinny zawierać określone dane. Oznaczenie pism w spółce z o.o. może wydać Ci się nieistotne, ale to błąd. Pomyśl o tym, że takie pisma stanowią Twoją wizytówkę. Dlatego warto przygotować je jak najlepiej.

 OZNACZENIE PISM W SPÓŁCE Z O.O.

 Informacje, które powinny znajdować się w dokumentach to:

  1. Nazwa spółki i forma prowadzenia działalności – czyli np. sp. z o.o.
  2. Jej siedziba i adres,
  3. Sąd, w którym znajdują się dokumenty rejestrowe spółki,
  4. Numer KRS pod którym jest wpisana,
  5. Numer NIP,
  6. Jaki kapitał zakładowy ma spółka.

Jeżeli umowa została przygotowana przy wykorzystaniu wzorca musisz dodać informację, że wszystkie wkłady zostały opłacone.

Dane z pkt 3 i 4 umożliwiają wgląd do akt rejestrowych spółki, który jest publiczny. Oznacza to, że możesz iść do dowolnego Sądu rejestrowego i poprosić o wgląd w dokumenty spółki, której rejestr jest prowadzony przez ten Sąd.

Obowiązek ten dotyczy wszystkich pism i zamówień, które wychodzą z Twojej firmy – nie tylko tych w formie pisemnej i papierowej, ale również tych umieszczanych na stronach internetowych spółki oraz na pieczątkach. Dzięki temu korespondencja pokazuje minimum informacji o spółce.

CO JEŻELI NIE OZNACZYSZ PISMA?

Teoretycznie w przypadku braku tych danych Sąd rejestrowy może nałożyć na członka zarządu spółki, który jest odpowiedzialny za takie zaniechanie grzywnę w wysokości do 5.000,00 PLN.

W praktyce ryzyko nałożenia takiej grzywny jest naprawdę minimalne.

Zachęcam jednak do  sprawdzenia (i ewentualnego poprawienia) danych znajdujących się na dokumentach firmowych czy pieczątkach.

Osobiście uważam, że warto dbać nie tylko o styl w jakim pisane są pisma, ale również ich oprawę graficzną. To kwestia dbałości o szczegóły.

Dodatkowo przed wysłaniem pisma warto sprawdzić czy tekst jest odpowiednio wyjustowany, nie ma literówek itd. Niewiele pracy, która owocuje dobrym pierwszym wrażeniem.

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się na newsletter, a otrzymasz ode mnie informację o nowych wpisach.

Poprzedni wpis Następny wpis

Zobacz inne artykuły z tej kategorii

Brak komentarzy

Zostaw komentarz